Visais laikais bet kokios įmonės vadovas susidurdavo su įvairiausiais iššūkiais. Bendrovės valdymas apima įmonės vidaus mikro klimato puoselėjimą, bendravimą su partneriais, rinkodarinius, plėtros procesus, įvaizdžio formavimą, todėl nenuostabu, kad pačiam vadovui apsiimti vykdyti tokius darbus kaip, pavyzdžiui, naujo darbuotojo paieška, tampa per didele prabanga. Personalo atrankų kompanija užsiima pardavimais (business to business), darbuotojų paieška, testavimu, atrankos procesu iki pat finalinio pokalbio su vadovu, kur priimamas lemiamas sprendimas. Taigi užimtiems įmonių atstovams tokių atrankos agentūrų paslaugos tampa tikru išsigelbėjimu.
Visi dirbantieji galėtų sutikti, kad rodos visai neseniai darbo pasiūlymų buvo galima ieškoti tik spaudoje, skelbimų lentose. Internetui tapus prieinamu eiliniam vartotojui, darbo skelbimų buvo galima rasti jau ir susikūrusiuose specialiuose darbo paieškų portaluose. Paprastai ten pasiūlymus keldavo pačios darbuotojų ieškančios įmonės. Ši praktika vykdoma ir šiandien, tačiau, reikia pripažinti, kad darbuotojų paiešką įmonės vis dažniau patiki specialistams. Žinoma, ši paslauga kainuoja nemažai. Paslaugos kaina priklauso nuo ieškomo specialisto kvalifikacijos, numatomo atlyginimo. Akivaizdu, kad, norėdamas įdarbinti valytoją ar mūrininką, verslininkas nesikreips į įdarbinimo agentūrą. Specialistai į pagalbą pasitelkiami tada, kai norima surasti didelę pridėtinę vertę bendrovei teiksiantį darbuotoją. Paieškos kaina išauga, jeigu ieškomas gana retas specialistas, jei paslaugos užsakovas pateikia daugybę norimo kandidato kriterijų, kurie automatiškai stipriai susiaurina paieškos lauką. Vienos pačiame Vilniaus centre įsikūrusių personalo atrankos įmonių atstovas Mantas teigia, kad lengviau atsipūsti galima tik liepos arba rugpjūčio mėnesiais, kada verslo pasaulio atstovai (būtent verslo sektoriuje populiariausios yra personalo atrankos) kiek atsipalaiduoja ir skuba atostogų. Kitais mėnesiais užsakymų netrūksta. Kompanija užsiima pardavimais ir įvairiausio spektro darbuotojų paieškomis, įskaitant informacinių technologijų, inžinerijos, rinkodaros, administravimo sričių specialistus. Minėdami pardavimus, galvoje turėjome siūlomų paslaugų pardavimą klientams, kai užmezgami ilgalaikio bendradarbiavimo santykiai.
Kaip gi vyksta personalo paieškos atranka? Pradžioje priimamas užsakymas iš kliento, įsigilinama į jo poreikius, susipažįstama su pageidaujamomis būsimo kanidato kompetencijomis. Užsakovas gali pateikti bet kokius pageidavimus, pradedant profesinėmis kompetencijomis, baigiant žmogiškosiomis savybėmis – užsakymas vyksta konfidencialiai, bendraujant tik su personalo paieškos specialistu. Susitinkęs reikiamą informaciją, atrankos specialistas daro rinkos tyrimą ir besiremdamas įvairiomis duomenų bazėmis ieško potencialių kandidatų. Taip vyksta vadinamasis „medžioklės“ procesas, kadangi dažnai su tikslu pakviesti į pokalbį skambinama tuo metu dirbantiems specialistams. Atrankos vadybininkas taip pat į darbo skelbimų portalą patalpina ir skelbimą. Į pokalbius atvykę kandidatai testuojami įvairiais testais, surenkama informacija apie jų darbinę patirtį, asmenines savybes, išklausomi jų poreikiai. Galiausiai atrenkami trys kandidatai, kurie jau siunčiami pas įmonės vadovą galutiniam sprendimui. Taigi bet kokia personalo atrankos kompanija užsiima pardavimais ir teikia tokias paslaugas, kuriomis nepasinaudojęs, didžiulius laiko nuostolius patirtų dažnas vadovas.